Tineke Verdoes is moeder, leerkracht, remedial teacher, kindercoach, auteur en beelddenker. Al op jonge leeftijd merkte ze dat het leren lezen en schrijven minder makkelijk ging dan bij andere kinderen. Dat was behoorlijk frustrerend. Op de basisschool werd geconstateerd dat ze dyslexie had. Ze ontwikkelde hierdoor haar eigen manier van leren. Het stimuleerde haar om ook leerkracht en remedial teacher te worden. Het werd haar passie om kinderen die problemen ondervinden met leren te helpen.
Na haar PABO opleiding werkte Tineke parttime in het onderwijs en in 2003 werd ze remedial teacher. In 2009 richtte ze haar eigen remedial teaching praktijk op. Ze werd moeder en volgde daarnaast veel cursussen en opleidingen. De opleiding tot Sensikids coach veranderde haar perspectief op denken. Ze mocht in deze opleiding vernemen dat er mensen zijn die in taal denken en mensen die in beelden denken. De interesse voor het onderwerp was gewekt.
In de afgelopen jaren heeft Tineke Verdoes verschillende opleidingen gevolgd en zelfstudie gedaan. Waardoor zij zichzelf nu beelddenk specialist mag noemen. Ze is auteur van DENKEN IN BEELDEN, DE JONGE BEELDDENKER en BELEVEND LEREN. Met deze drie boeken inspireert ze velen en trekt ze door het land om op grote en kleine (onderwijs)congressen lezingen te verzorgen.
Niet goed of fout. Maar anders…
In haar praktijk Kindertalenten leert ze beelddenkers hun unieke rechterhersenhelft optimaal te gebruiken. Met als doel om kinderen weer (meer) zelfvertrouwen te geven. Anders is niet minder. Ik maar er zijn! Daarnaast deelt ze haar manier van leren, vakkennis en jarenlange ervaring met ouders, leerkrachten en professionals. Dat doet ze voor de klas, in haar praktijk en door het geven van lezingen, trainingen en opleidingen. Naast boeken schrijft ze regelmatig artikelen en ondersteunt ze in het onderwijsveld met leerhulpmiddelen zoals Spellingkleurplaten.
Wil jij ook door haar geïnspireerd worden? Neem dan een kijkje op www.kindertalenten.nl