Dyslexie geeft kinderen op jonge leeftijd veel uitdagingen. Het is vaak harder werken dan hun leeftijdsgenoten met veelal minder resultaat tot gevolg. Het is hartverscheurend om te zien hoe een dyslectische kind zijn zelfvertrouwen en motivatie verliest. Tijd voor een boost van het zelfvertrouwen voor dyslectische kinderen!
Terwijl remediërende leesprogramma’s essentieel zijn voor het vroege onderwijs van dyslectici, bewijst het traditionele schoolsysteem duizenden kinderen een slechte dienst. Dit door er niet in te slagen de specifieke en krachtige vermogens van de dyslectische geest te ontdekken. NoticeAbility brengt hier verandering in, met haar verrijkingsprogramma. Workshops die bedoeld zijn voor kinderen die hun leesvaardigheid op een redelijk niveau hebben, maar nog wel worstelen met een negatief zelfbeeld. Zodra kinderen hun sterke punten gaan herkennen, zijn ze meer geneigd om hun educatieve ervaring te omarmen. En daarna ook hun persoonlijke en professionele potentieel beter te benutten.
Dean Bragnonier en NoticeAbility
In Amerika heeft Dean Bragnonier een succesvol programma gelanceerd, welke dyslectische kinderen inzicht geeft in hun talenten. Kinderen die deze training volgen maken kennis met beroepen en aspecten die de sterke punten van hun dyslectische geest benadrukken. Grondlegger Dean Bragnonier, is in april in Nederland. Samen met stichting Elk Kind een U!tblinker geeft hij in het weekend van 23 en 24 april een workshop in Utrecht. In twee middagen deelt hij zijn programma met dyslectische kinderen en coaches die interesse hebben om deze trainingen in Nederland te gaan geven.
Lijkt dit je interessant voor jouw kind of ben je een leerkracht of kindercoach en wil je meer weten over deze workshops. Meld je dan aan. De workshop is helemaal gratis.
Een bijzondere ervaring die het zelfvertrouwen van kinderen een enorme boost geeft.
NoticeAbility
NoticeAbility is een Amerikaanse non-profitorganisatie die zich inzet om kinderen met dyslexie te helpen hun unieke sterke punten te identificeren. En daarmee zelfrespect op te bouwen. Ze integreren de neurowetenschappen van dyslexie. De beste praktijken van speciaal onderwijs en de kracht van EdTech om verrijkende curricula en lerarenopleidingsprogramma’s te ontwikkelen.
De verrijkingscurricula van NoticeAbility zijn ontworpen met ondersteuning van de Harvard University. Ze bieden docenten praktische hulpmiddelen om kinderen te empoweren. Elke cursus laat studenten kennismaken met beroepen die de neurologische sterke punten van de dyslectische geest benadrukken (ondernemerschap, techniek, architectuur en kunst).