**//sticky ads code//**

“Ik reken het goed ” dacht is wat een juf van groep 5/6 van de Haarlemse Hannie Schaftschool dacht tijdens het nakijken van een werkje. Een van de leerlingen gaf deze week een wel heel erg letterlijk antwoord op een vraag uit een toets. Geweldige kinderlogica!

De kinderen werd als eerst gevraagd om van een woord een verkleinwoord te maken. Vervolgens werd gevraagd het ‘andersom’ te doen. En dat werd door een van de leerlingen wel érg letterlijk opgevat. ,,Maar fout is het niet”, vertelt Anita Snoek van de Haarlemse school. Dat er dus geen krul bij het werkje staat, is niet omdat het fout is.

De juf die het nakeek vond het antwoord zó leuk, dat ze direct een foto in de whatsappgroep van het lerarenteam plaatste. Nog voordat ze een krulletje kon zetten. ,,Kijk eens wat gaaf!”, stuurde ze haar collega’s in de groep. ,,Hier ga je van glimlachen”, was een veelgehoorde reactie in het lerarenteam.

De leerkrachten van de Hannie Schafschool zijn niet de enige die het werkje leuk vinden: ruim zes duizend keer werd de facebookpost gedeeld.
De kinderen zelf vinden de post niet zo gek: ,,Zo kan het ook, dus fout is het niet”.